Hem de vigilar per no pensar-nos que el que és dolent, és bo.
L’evangeli d’avui ens descrivia la manera com el bé i el mal estan barrejats i conviuen en la vida real. Ho ha fet a través de la imatge del jull que ha estat sembrat enmig del blat posteriorment, de tal manera que tots dos creixen junts i barrejats; tant, que no es pot treure l’un sense fer malbé l’altre. Per això cal deixar-los créixer junts encara que no tot sigui bo, i després ja es farà la tria. Aquest escenari que ens explicava Jesús en el que el bé i el mal creixen barrejats i que es donava en la societat que ell va conèixer, no era res de nou. Tirant enrere sis o set segles, era el que passava en temps del profeta Jeremies, de qui ens ha estat proclamada la primera lectura : aquella gent, per bé que tenien el desig i la necessitat d’anar al temple a lloar el Senyor, cometien una llarga llista de barbaritats: «Robeu, mateu, cometeu adulteri, jureu en fals, cremeu perfums a Baal, seguiu d’altres déus, que mai no havíeu conegut, [—els deia] i després veniu a presentar-vos davant ...