Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: maig, 2020

Avui és un bon dia per fer-nos propòsits per continuar el nostre camí.

Imatge
Acabem de llegir l’última pàgina de l’evangeli de Joan . L’última pàgina d’un llibre és un bon lloc per assegurar que allò que l’autor volia dir, hagi quedat clar. I la frase de Jesús a Pere és ben eloqüent: «Si vull que es quedi fins que vindré, què hi tens a dir? Tu vine amb mi». Pere és el deixeble a qui Jesús acaba d’encarregar que meni el seu ramat. Però que l’hagi de menar, no vol dir que es converteixi en l’amo i Senyor de les ovelles. Jesús continua reservant-se per ell el poder de demanar a cadascú allò que més li convingui: «Si vull [i aquí podríem posar el que sigui…], què hi tens a dir?». Que Pere hagi rebut l’encàrrec d’anar al davant no vol dir tampoc que Jesús se n’hagi desentès. Qui en realitat continua anant al davant, és Jesús; i al qui li toca liderar de forma visible, en realitat, també n’està seguint un altre: «Tu vine amb mi». L’encàrrec és clar: qui va al davant, fa un servei. Som avui a l’últim dia ferial del temps Pasqual. L’últim dia és un bon moment per fer b...

Pujant al cel, el Senyor no va marxar: només va entrar en aquell lloc des del qual continua parlant-nos

Imatge
Acabem de llegir el començament del llibre dels Fets dels Apòstols , que és una continuació de l’evangeli de Lluc. El conjunt dels dos textos ens presenta una direccionalitat. L’evangeli va de Galilea a Jerusalem, és a dir, del que podria ser qualsevol lloc del món, a la ciutat on culmina la trobada de Déu amb els homes. I el llibre dels Fets que el complementa planteja un moviment de retorn: va de Jerusalem a Roma: porta la paraula del lloc on Déu s’ha trobat amb la humanitat, al centre del món pagà; és a dir, al lloc més necessitat que hi ha d’evangelització. També la Paraula de Déu presenta una direccionalitat en els mateixos textos: «Per l’amor entranyable del nostre Déu, ens visitarà un sol que ve del cel», canta Zacaries al començament de l’evangeli. La paraula de Déu ve del cel, i va cap al cor dels deixebles. Els deixebles n’entenen la importància en l’episodi de la transfiguració, quan dalt d’una muntanya Déu els parla des del núvol per demanar-los que escoltin bé el seu fill ...

Si Déu compta amb nosaltres, mirem què podem fer cadascú.

Imatge
El fragment de l’evangeli que ens acaba de ser proclamat sembla, d’entrada, ple de tensió i confusió: els deixebles són del món, o no ho són? Per què el món els hauria d’odiar, si Jesús els acabava d’ensenyar la força i el poder de l’amor? Per què haurien de ser perseguits, si no tenien cap mala intenció? És evident que quan Jesús diu totes aquestes coses està donant un altre sentit a la paraula “món”: cal entendre-la com la manera de fer i de pensar general, que sovint és contrària al Regne de Déu que Jesús ens va venir a anunciar. És un fet constatat que Jesús va topar amb un rebuig frontal de les autoritats jueves del moment, i que això també els passà als primers deixebles. I és que, segons el mateix evangeli de Joan, Jesús no és del món: ell «és la llum veritable» que va venir al món per il·luminar tots els homes. Però seguint el mateix text, el món «no l’ha reconegut» (Cf. Jo 1,9-12). Si el “món” és, doncs, aquest vel que impedeix a la humanitat reconèixer el seu Messies i Salva...